Tuesday 31 July 2012

rAmAdhAn oh RaMadhAn

assalamualaikum..

pejam celik dah masuk seminggu lebih berpuasa..cepat masa berlalu atau kita yang masih di takuk lama?tepuk dada tanya diri lah jawabnya..aku pun tak ketinggalan merasakan suasana ramadhan kali ini amat cepat sekali meninggalkan aku yang masih terkial-kial. tahun ni merupakan tahun pertama aku berpuasa di alam pekerjaan. kiranya dulu berbuka bersama rakan-rakan seperjuangan tapi hari ni berbuka di dalam kereta memandangkan tugas berakhir hampir 7 malam. inilah kehidupan tak selalunya sama. namun aku bersyukur masih ada umur yang panjang untuk merasai ramadhan walau dalam keadaan yang berbeza. kerjaku di ibu kota ini adalah satu amanah yang perlu aku lakukan manakala ibadah puasa adalah kewajipan yang dituntut buat setiap umat Islam seperti mana telah dituntut kepada umat sebelum ini. kepenatan adalah satu dugaan dan kita perlu kuat dan sentiasa kuat..insya-Allah, moga kita sentisa dibawah rahmat Allah S.W.T. amiinn..

assalamualaikum..

No comments:

Post a Comment