Wednesday 15 August 2012

oUr IFTAR

assalamulaikum..

today dah masuk hari ke 26 kita berpuasa...cepat sekali bulan ini meninggalkan kita..di tahap manakah diri ini beribadah pada bulan mulia ini?selagi masih ada sisa ramadhan ini marilah kita membuat satu anjakan paradigma sebelum sebaik2 bulan ini pergi. namun setiap amalan2 ibadah yang kita jalan pada bulan ini perlulah sentiasa istiqamah walaupun bukan lagi bulan ramadhan agar hidup kita sentiasa diisi dengan secara konsisten.insya-Allah

minggu nie minggu terakhir kami mengajar sebelum cuti hari raya..hepi sakan student2 nak blik umah..teringat zaman uni dulu..klo nak blik berusaha minta lecturer ganti kelas or awlkan kelas supaya kitaorg boleh blik awl.namun hari ini semuanya berubah.selagi tugas dan amanah tidak disiapkan tiadalah kata or ayat "balik awal lagi". life cycle.sebelum semua pulang ke kampung masing2 among lecturer buat iftar di K club..not bad. makanan pun oklah.di situ la kami boleh berkumpul ramai2. seronok dengan diorg..hee..


miss na illah and mis najah hepi je tunggu nak sambar makanan kat depan..


semua sempat posing even ni just candid one


sebelum berbuka semua duk telan air liur je..sempat jgk berceerita tuk hilangkan perhatian pada makanan..hehehe


after berbuka kami semua solat maghrib kat sana and bergambar sikit sebanyak sebelum balik..semua sangat kenyang sampai xleh berenti senyum..

moral is jgn makan over limit sangat because not good kalau over limit...nak solat terawih pun berat perut sude..oklah..assalamualaikum..



No comments:

Post a Comment