Wednesday 24 July 2013

CARI MAKNA HALA TUJU KITA

assalamualaikum..Salam Ramadhan

hari ni da msuk hari ke 15 kita berpuasa.sekejap je...lg 15 hari baki perlu kita penuhi dgn amalan2 untuk bekalan nanti..Moga ramdhan y tinggal masih sempat memberi perubahan mendlam dalam hdup kita.. insya-Allah.

Topic hari ni..jeng2...hahahaha..actually segan nk buka topic hari ni..tp just general infomation bersama la k..ni pun stelah aku baca buku yang diberi kakak aku..heee..sementara xde keje aku bc jap..so come out with a few point menarik tuk aku la..ntah la korang tertarik ke idok..hee..

Kita bincang psl topic suami ister...hahahaha..ok2 serious ni btol..kita kongsi and persediaan masa akan dtg ler..
heading menarik yang di beri "APABILA SESEORANG BERUMAHTANGGA, FOCUS KEPADA HALA TUJU DAN TIDAK HANYA MELIHAT KESALAHAN PASANGAN"

waahh..lengkap gitu..ade y terasa ke debuk atas kepala sendiri tak??heee..sorry klo terkena..btw it's a good heading..klo prasan hari ni tulah y slalu blaku pd pasangan suami isteri yang da berumahtangga..sentiasa mencari kesalahn pasangan masing2 berbanding focus mencari redha Allah..yes we are human not perfect..sentisa lupa dan alpha..

Bukan seng untuk mendirikan satu institusi kekeluargaan yang mena kebhagian dan keharmornian bergantung kepada nakhoda iaitu suami. Suami adalah orang yang akan menentukan arah tuju hidup keluarganya bagi mencari keredhaan Allah SWT setrusnya mendapat husnul khatimah manakala isteri?? pembantu utama kepada suami..erm..byak ke kalangan isteri membantu suami?or lebih kepada menambahkan beban kpd suami??fiki2kan..

Maksud hala tuju di sini boleh dikatakan focus ke dpan. Elakkan mengungkit kisah silam yang boleh merosakkan hubungan dan fikiran terhadap pasanagan..

Isteri pula mestilah sentisa menghargai suami walaupun amalanya sedikit..perlula menyebut smua kebaikan suami drp mula berkahwin dulu dan jagn kriti suami..ini boleh mningkatkan keyakinan suami..

wahh so baru la balance..so tuk persediaann masa hadapan jom kita cri ilmu lagi byk2..hehehehe..oklah nak p cls..

assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment