Saturday 8 September 2012

cukuplah sekali

assalamualaikum...

lame aku tak menconteng..hari ni makin sihat membolehkan aku mencari laptop bagai..

30th august..uish klo masa boleh berputar cukup la sekali aku merasa sakitnya..tak mo dah..sakit sangat..even doc cakp just minor operate tapi sakitnya masih segar dalm otak aku..

29th august...warded di ppum around pkiul 5 dapat bed..ramai giler menunggu bed..tapi alhamdullillah aku just tunggu 3-4 jam compare org yg menunggu seharian..sampai soal itu ini..cite itu ini.msuk jarum bagai..sakit...even just plastik tiub msuk lngan aku but it still my hand ok..

malam tu start pkul 12am aku kne puasa..im the first case tomorrow morning...sempat aku kumandangkn bacaan yassin..mana tau itu y terakhir..

30th august...5 am, bacaan bp diambil..

6am
nurse 1: ok boleh angkat ke nk alas bed, berat ni
nurse 2: a'ah boleh ker?
nurse 1: akak da la skt pinggang

alooo im still ok k..bleh bgun lagi..

aku:err boleh sy subuh dulu
nurse 2:owh boleh bangunn ke?ok2..
aku: heee...

after solat aku duk je kat ktil..nurse mai tuk xray lagi..atas wheel chair p lah xtray bagai sampai la waktu operation aku...

730 am..ktil aku ditolak msuk ke dwan bedah..mak aku setia kat sebelah..gugup pasti..tkt pun pasti..selawat dan istighfar nyanyian mulut dan hati..

kene tukar bju plak..surah seribu dinar aku ulang..katil di tolak lg oleh doc bius..terfikir mmg doc bius ker tolak?


doc bius 1:awk tau pe dorg nak bt kat awk?
aku: tau..
doc bius 1: ape dia:
aku: nak betulkn blik tulang blkng saya.
doc bius 1: ade ke dorg ckp msukkn pe2?
aku: ermm xde masukkn pe2.
doc bius 1: ok..

2 doc bius pun tolak la..

doc bius 2: dpn dewan bdah pun boleh senyum lg?
aku:ermm..(aku senyum ker? tp kne mnjerit ker?)

msuk dwn..wahh cmnie rupenye dwn bdh..bsr..ktil 1 kt tgh2..tp blubg bhgian ats..tuk spine operation..
 doc bius 2: ok nie oxygen tau sedut..
aku: ermm..ussss..
doc bius 2: sedut dlm lg..
aku: usss
doc 2: lg...
aku: uss..zzzz...


few hours..

nurse:zirwatul..zirwatul...operation done..(tmpar pp aku)
aku: err,,..zzzzz..
nurse :bngun ye..

ktil ditolk kluar slps tiub bgai di tgn aku di kluarkn..uishh time bla dia msukkn aku pn xtau la..skit..
 kluar dewan wjh mak aku buat aku mgalir air mata laju..kskitan aku tahan sorang2 td terluah jgk..mak aku mnngis jgk..yela ibu mna sanggup tgk ank sakit..akk angkt aku pun ada...terharu..

skrg still rasa ksn operate..xnk dah operate..12hb kene p lg ppum bkk jhitn..hope ok..amiin..

oklah nak rest dah..assalamualaikum

No comments:

Post a Comment